Jak szybciej zasnąć, czyli stop koszmarowi zarwanych nocy

Bezsenne noce często kładą się cieniem na naszym funkcjonowaniu podczas całego dnia – kiedy jesteśmy zmęczeni, nie jesteśmy w stanie się na niczym skupić. Poznaj sposoby, które ułatwią Ci zapadnięcie w zdrowy, regenerujący sen!

Poczytanie nudnej książki

Może to być kiepska powieść albo nawet słownik czy encyklopedia – ważne, by nie miała ona wartkiej akcji, a losy bohaterów nie wydawały Ci się szczególnie fascynujące! Możesz sięgnąć również po gazetę, która jest dla Ciebie zupełnie nieciekawa.

Wypicie ciepłego mleka

Prosty i bardzo skuteczny sposób. Jeżeli chcemy, możemy dodać do niego nieco miodu lub masła. Pijmy mleko powoli, małymi łykami. Oczywiście tego sposobu nie powinny używać osoby, które cierpią na nietolerancję laktozy!

Krótka medytacja

Zanim położymy się w ciepłym i miękkim łóżku, postarajmy się oczyścić głowę ze wszystkich zbędnych myśli. Możemy zatem włączyć relaksacyjną muzykę i pozwolić myślom swobodnie przepływać przez głowę – dzięki temu w czasie zasypiania nie będą męczyły nas myśli związane z minionym dniem.

Udawanie się do sypialni o stałej porze

Nasze zegary biologiczne bardzo nie lubią zmiennych pór udawania się na spoczynek – powinniśmy przyzwyczajać organizm do tego, że regeneruje się o stałych porach. Dzięki temu już po kilku dniach (a najdalej tygodniach) zaczniemy odczuwać senność w czasie, gdy zwykle kładziemy się do łóżka.

Niższa temperatura w sypialni

Kiedy w sypialni jest duszno i gorąco, to bardzo trudno jest nam zasnąć – dbajmy więc o to, by pomieszczenie, w którym śpimy, zawsze było przewietrzone. Temperatura może być tam nieco niższa, niż w innych pokojach.

Unikanie patrzenia na zegarek

Wiesz, że powinieneś już spać, dlatego co chwilę zerkasz na zegarek, aby utwierdzić się w przekonaniu, że… wstaniesz niewyspany? To poważny błąd – takie działąnie na pewno nie pomoże Ci szybciej usnąć, a jedynie zestresuje! Najlepiej będzie, jeśli ustawisz zegarek tak, byś nie widział go z łóżka. Skup się na przyjemnych myślach, a nie godzinie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *