Jak poprawić krążenie bez leków? Poznaj naturalne sposoby

Pierwsze objawy wywołane przez problemy z krążeniem można zaobserwować bez żadnych badań. Należą do nich między innymi: częste uczucie zimna w dłoniach i stopach, obrzęki, “pajączki” i poczucie ciężkości w nogach. Krew transportuje tlen, hormony i składniki odżywcze do wszystkich komórek, dlatego w takiej sytuacji warto wspomóc krążenie, zanim wystąpią poważniejsze problemy zdrowotne. Razem z nami zadbaj o swoje krążenie już dziś.

 

Dieta na problemy z krążeniem

Odpowiednia dieta ma ogromny wpływ na prawidłowe krążenie. Aby o nie zadbać, nasze posiłki powinny być przede wszystkim regularne i lekkostrawne. Warto do codziennego menu włączyć takie produkty jak:

  • pełnoziarniste produkty zbożowe, brązowy ryż, szpinak, fasolę, buliony i zupy mięsne – zapewnią one odpowiednią ilość kwasu foliowego, witamin B6, B12, które dbają o właściwy poziom cukru we krwi, a także wspomagają utrzymanie odpowiedniego poziomu homocysteiny, czyli aminokwasu występującego we krwi, który może podnosić ryzyko zachorowalności na choroby naczyń obwodowych;
  • siemię lniane, łososia, orzechy, a zwłaszcza nerkowce – zawarte w nich kwasy omega-3 pełnią dla Twoich mięśni i układu krwionośnego rolę naturalnych leków przeciwzapalnych;
  • paprykę, kiwi i truskawki, słodkie ziemniaki – zawierają dużo witaminy C, która jest niezbędna w procesie tworzenia kolagenu (odpowiada za giętkość tętnic i żył);
  • przyprawy takie jak: tymianek, szafran, imbir i kardamon – rozgrzewają, pobudzają krążenie.

 

Osoby mające problemy z krążeniem powinny na co dzień unikać alkoholu, jednak lampka dobrej jakości czerwonego wina raz na jakiś czas jest wręcz wskazana.

 

Jak poprawić krążenie?

Warto pamiętać, że na prawidłowe krążenie wpływ ma również zachowanie właściwej masy ciała. Ryzyko chorób układu krążenia u otyłych wzrasta wielokrotnie. Istotne jest również kontrolowanie poziomu cholesterolu. Aby zadbać o swoje krążenie koniecznie przestrzegajmy zasady „godzina aktywności fizycznej dziennie” – wystarczy spacer, bieganie, jazda na rowerze lub pływanie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *