Trening na masę dla początkujących – jak szybko osiągnąć efekty?

Większość mężczyzn na świecie marzy o tym, by móc pochwalić się pięknym “kaloryferem” i bicepsami twardymi jak stal. W lwiej części przypadków jednak marzenia nie stają się rzeczywistością. Przeczytaj, co zrobić, by u Ciebie było inaczej!

Przygotuj plan ćwiczeń na siłowni

Odpowiednio dobrane ćwiczenia to podstawa przyrostu masy mięśniowej. Bardzo ważne jest to, aby podczas treningów angażować wszystkie grupy mięśni – nie powinniśmy skupiać się na przykład wyłącznie na bicepsach, jednocześnie pomijając nogi. Przed udaniem się na siłownię przygotujmy sobie plan, kiedy ćwiczymy daną grupę mięśni. Przykładowy plan treningu może wyglądać tak:

Dzień 1: Ćwiczenia na nogi
Dzień 2: Ćwiczenia na klatkę piersiową + ćwiczenia na brzuch
Dzień 3: Ćwiczenia na mięśnie grzbietu + ćwiczenia na biceps
Dzień 4: Ćwiczenia na mięśnie naramienne + ćwiczenia na triceps

Po dniach 1 i 3 robimy sobie dzień wolnego. Jeśli mamy wątpliwości co do działania określonych sprzętów na siłowni lub nie wiemy, które wybrać – nie wahajmy się prosić o pomoc trenera.

Przemyśl częstotliwość ćwiczeń

Aby w ciągu miesiąca lub dwóch zauważyć pierwsze efekty, powinniśmy ćwiczyć trzy lub cztery razy w tygodniu. Nie oznacza to jednak, że w pozostałe dni tygodnia mamy leżeć na kanapie z piwem! W dni, których nie spędzamy na siłowni, wybierzmy się na spacer, przejażdżkę rowerową lub… stretching – rozciągnięte mięśnie lepiej reagują na trening siłowy i są mniej podatne na ewentualne kontuzje!

Zadbaj o dietę

Podczas treningu na masę ważną rolę odgrywa także sposób odżywiania się. Jak można się domyślić, podstawę diety powinno stanowić białko – w końcu to ono buduje nasze mięśnie! Nie wolno jednak zapominać o tym, że w jadłospisie osoby ćwiczącej powinny znajdować się także węglowodany oraz zdrowe tłuszcze. Nie przechodźmy więc na dietę, która opiera się wyłącznie na białku – to prosta droga do zakwaszenia organizmu! Jeżeli natomiast chcemy wspomóc się suplementami, to wybierajmy tylko te, które pochodzą ze sprawdzonego źródła.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *