Jak zacząć się odchudzać – poznaj praktyczne porady

Jak się zmotywować do odchudzania

Im cieplej robi się na zewnątrz, tym więcej osób myśli o odchudzaniu. Chowasz grube swetry, wyciągasz lżejsze ubrania i nagle okazuje się, że albo się w nich nie mieścisz, albo bezlitośnie obnażają „zimowy tłuszczyk”. Chcesz schudnąć i wrócić do sylwetki sprzed lat jeszcze przed latem, ale nie wiesz jak rozpocząć odchudzanie? Oto kilka praktycznych podpowiedzi.

1. Rozpoznaj „wroga”

Rozpoczynając odchudzanie, warto sprawdzić, ile ich tak naprawdę jest. Stanąć na wadze i wyliczyć współczynnik BMI w internetowym kalkulatorze to stanowczo za mało. Stracić na wadze możesz na wiele sposobów, ale Ciebie powinna interesować redukcja tkanki tłuszczowej i pozbycie się nadmiaru wody metabolicznej w organizmie, anie spadek z masy mięśniowej. Skąd wiedzieć, ile masz do zrzucenia? Umów się na bezpłatną konsultację w Naturhouse, a dietetyk sprawdzi skład Twojego ciała – proste? Proste! A co więcej – to nie boli i nie kosztuje ;).

2. Określ swój cel w odchudzaniu

Skoro już wiesz, „czego jest za dużo”. Zastanów się, czy do wakacji chcesz po prostu pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, wyrównać metabolizm, czy może do tego chcesz poprawić swoją kondycję fizyczną lub wymodelować konkretne partie ciała.

3. Opracuj „strategię odchudzania”

Jak zacząć się odchudzać, to tylko w przemyślany sposób. Zastanów się, jaką dietę zastosujesz, które nawyki żywieniowe wymagają zmiany, zaplanuj ciekawe formy aktywności fizycznej. Jeśli nie wiesz, jak ułożyć nowy jadłospis, możesz skorzystać z porad dietetyków. Podobnie jak z pomocy trenerów, jeśli brakuje Ci wiedzy na temat właściwych ćwiczeń.

4. Zobacz zwycięstwo

Pozytywne myślenie ma moc. Serio! Dlatego już na samym początku drogi, zobacz, co czeka Cię na jej końcu. Pomyśl o wszystkich korzyściach, jakie przyniesie Ci odchudzanie. Bo przecież to nie tylko mniejszy obwód w pasie czy udach, ale poprawienie swojego wyglądu w ogóle, a co za tym idzie – dodatkowe „punkty” do pewności siebie. I co najważniejsze – prawidłowa masa ciała wpływa korzystnie na stan zdrowia. Widzisz już swoje nowe „ja” na wakacjach? I o to chodzi!

5. Znajdź „sojuszników” w odchudzaniu

Wspomnieliśmy już, że w razie jakichkolwiek wątpliwości, zawsze możesz skorzystać z porad ekspertów: dietetyków i trenerów. Ale to nie jedyne wsparcie, na jakie możesz liczyć. Zadbaj, aby otaczali Cię ludzie, którzy będą dopingować Cię w podjętej walce. Czy coś jeszcze? Tak! Pamiętaj, że na rynku możesz znaleźć sprawdzone suplementy diety na odchudzanie. Najlepiej wybierać te z naturalnych składników, które możesz kupić w placówkach sieci centrów dietetycznych.

6. Nie poddawaj się!

Pamiętaj, że odchudzanie to proces. Nie daj się nabrać na „diety-cud”, bo podczas nich największym cudem jest zachowanie zdrowia i uniknięcie efektu jo-jo. Zdrowe odchudzanie wg WHO to spadek masy ciała o pół do kilograma w tygodniu. Dlatego daj sobie czas i konsekwentnie realizuj swoją strategię. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *