Zastanawiasz się, jak rzucić palenie? Poznaj domowe sposoby

Chyba każdy, kto regularnie pali papierosy, choć raz w życiu zastanawiał się, czy nie rzucić palenia. Motywacja może być różna, od względów zdrowotnych po finansowe. Ale jak rzucić palenie, kiedy nałóg nie pozwala o sobie zapomnieć, a Ty ciągle widzisz osoby z lubością zaciągające się „dymkiem”. Odstawienie nikotyny, podobnie jak każdy inny rodzaj detoksu to na początku szok dla organizmu. Drugą kwestią jest nawyk zakodowany w mózgu. Podczas rzucania wiele osób skarży się na zdenerwowanie, niepokój, a nawet złość, dalej mogą pojawić się trudności z koncentracją, bóle głowy czy nadmierny apetyt. Ale z tym wszystkim możesz wygrać, aby wkrótce cieszyć się lepszym samopoczuciem i lepszym stanem konta. Oto domowe sposoby, które ułatwią Ci wyjście z nałogu.

Jak rzucić palenie – domowe sposoby

Owies – produkty na bazie owsa, a szczególnie picie naparu ze świeżego ziela, działa kojąco na śluzówkę płuc i wpływa na zszargane nerwy. Co najważniejsze, owies zmniejsza głód nikotynowy.
Koenzym Q10 – to silny przeciwutleniacz, który chroni, a nawet regeneruje płuca, a ponadto wspiera pracę serca i dostarczanie tlenu do mózgu. Koenzym Q10 znajdziesz między innymi w rybach morskich, olejach roślinnych, podrobach drobiowych.
Pestki winogron – łagodzą i naprawiają szkody, jakie dym papierosowy wyrządził płucom. Ekstrakt z pestek winogron to też silny przeciwutleniacz, który chroni naczynia krwionośne.
Imbir – uwalnia od toksyn, a także likwiduje dolegliwości związane z odstawieniem, między innymi nudności i wymioty.
Chili i pieprz cayenne – zawierają kapsaicynę, która neutralizuje działanie toksyn, a ich ostry smak zmniejsza chęć zapalenia papierosa.
Witamina C – kryje się nie tylko w cytrusach, ale też w natce pietruszki, sprzyja usunięciu toksyn z organizmu.
Witamina A – wspiera naprawę błon śluzowych, które uszkadza palenie. Witaminę A znajdziesz między innymi w marchwi, pomidorach, dyni, nabiale czy wątróbce.
Witamina E – kolejny przeciwutleniacz, jest niezbędna, kiedy chodzi o naprawę uszkodzonych przez dym komórek. Bogatym źródłem witaminy E są kiełki, orzechy, oleje roślinne, warzywa zielone.
Lobelia – znana raczej jako kwiat balkonowy, skutecznie łagodzi głód nikotynowy, dzięki bardzo zbliżonemu składowi chemicznemu do nikotyny. Lobelia rozluźnia mięśnie kanalików płucnych, a tym samym zmniejsza objawy „kaszlu palacza”.
Dziurawiec – picie naparu powoduje wzrost produkcji serotoniny i dopaminy, przez co działa łagodząco na dokuczliwe psychicznie skutki walki z nałogiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *