22 lutego 2024
9fa3ccea-6ec2-41e2-9ab4-928728a857b6-7492520

Mięśnie Kegla – klucz do zdrowia i przyjemności!

Wielu ludzi mówi o mięśniach Kegla w kontekście poprawy życia seksualnego i intensyfikacji doznań podczas seksu. Jednak warto zaznaczyć, że ćwiczenia Kegla mają ogromny wpływ na zdrowie kobiet. Mięśnie Kegla, znane również jako mięśnie dna miednicy, odpowiadają za kontrolę moczu, ułatwiają poród i zapobiegają opadaniu narządów. Wspólnie z dr Grzegorzem Mrugaczem, ekspertem medycznym kampanii „Płodna Polka”, podpowiadamy, jak i dlaczego ćwiczyć te mięśnie.

Ćwiczenie mięśni Kegla ułatwia poród i zwiększa doznania seksualne.

Jak je wykonywać prawidłowo i bezpiecznie, aby osiągnąć oczekiwane efekty?

Mięśnie dna miednicy pełnią wiele ważnych funkcji w organizmie kobiety. Są odpowiedzialne za kontrolę moczu, podtrzymują pęcherz, macicę i okrężnicę. Dno miednicy składa się z trzech warstw: przepony miednicy, przepony moczowo-płciowej i mięśni powierzchownych krocza. Te warstwy składają się z ośmiu mięśni, które znajdują się między kością łonową a kością ogonową.

Jak zlokalizować mięśnie dna miednicy?

Aby prawidłowo zlokalizować te mięśnie, można spróbować zatrzymać strumień moczu podczas oddawania moczu. Wtedy mięśnie dna miednicy są aktywowane, ponieważ otaczają one moczowód. Należy jednak pamiętać, że nie jest to ćwiczenie, a jedynie sposób ułatwiający zlokalizowanie mięśni dna miednicy. Częste zatrzymywanie moczu może prowadzić do zalegania moczu w pęcherzu. Inną metodą ułatwiającą wyczucie mięśni dna miednicy jest włożenie palców do pochwy w pozycji leżącej i wykonanie skurczu, podobnego do tego podczas zatrzymywania moczu. Należy wtedy zacisnąć odbyt, a mięśnie dna miednicy uniosą się do środka i w górę. Ważne jest, aby nie napinać pośladków i ud w tym czasie.

Korzyści płynące z ćwiczeń Kegla dla życia seksualnego

Regularne wykonywanie ćwiczeń Kegla pozwala zwiększyć doznania seksualne zarówno dla kobiety, jak i dla jej partnera (mężczyźni również posiadają mięśnie Kegla!). Silne mięśnie dna miednicy ułatwiają osiągnięcie orgazmu przez kobietę, a lepsze ukrwienie okolic miednicy sprawia, że doznania są intensywniejsze. To z kolei ułatwia zapłodnienie, ponieważ dochodzi do zwężenia zewnętrznej części pochwy i zatrzymania większej ilości nasienia. Kobieta o silnych mięśniach może również zacisnąć pochwę w dowolnym momencie, co przynosi większe doznania zarówno jej, jak i jej partnerowi. Ćwiczenia Kegla mogą również przyczynić się do wydłużenia stosunku i osiągania wielokrotnych orgazmów.

Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia?

Ćwiczenia mięśni dna miednicy zostały opracowane przez amerykańskiego ginekologa Arnolda H. Kegla. Mogą być wykonywane w dowolnym miejscu i w różnych pozycjach. Aby osiągnąć najlepsze efekty, zaleca się regularne treningi, nawet kilka razy dziennie. Na początek można spróbować wykonać 10 powtórzeń, podczas których zaciskanie i rozluźnianie mięśni powinno trwać tyle samo, na przykład 5 sekund. Stopniowo należy zwiększać liczbę powtórzeń, serii i czas trwania skurczu. Ważne jest również prawidłowe oddychanie. Przed zaciskaniem mięśni należy wziąć głęboki oddech, a podczas skurczu powoli wydychać powietrze.

W ćwiczeniach mięśni dna miednicy mogą pomóc kulki dopochwowe

, które podczas poruszania się powodują drgania i skurcze mięśni. Podobne działanie mają również stożki dopochwowe. Należy umieścić je w pochwie i starać się zaciskać mięśnie tak, aby stożek nie wypadł. Gdy utrzymanie stożka staje się łatwiejsze, można zastosować cięższy. To pozwoli na dalsze wzmacnianie mięśni.

Mięśnie dna miednicy u każdej kobiety mogą być w różnym stanie kondycji. Wpływ na ich stan mają takie czynniki jak choroby, wysiłek fizyczny, poród, wiek czy po prostu zaniedbanie. Nie należy zrażać się brakiem wyczucia mięśni lub trudnościami w wykonaniu określonej liczby powtórzeń. Podobnie jak w przypadku innych grup mięśniowych, efekty wymagają czasu.

Dominika Urgacz

Ekspert w dziedzinie relacji międzyludzkich, posiada ponad 20 lat doświadczenia w doradzaniu parom oraz prowadzeniu warsztatów o budowaniu silnych i zdrowych związków. Autor licznych publikacji i bestsellerów na temat miłości, zaufania i komunikacji w relacjach. Jego prace są cenione za praktyczne podejście i głębokie zrozumienie ludzkiej psychiki. Swoją pasję do pomagania innym przekształcił w misję życiową, dzięki której tysiące osób odnajduje szczęście w swoich związkach.

Zobacz wszystkie posty autora Dominika Urgacz →